IFBB

Aktuality / Jak na lýtka

Jak zvětšit lýtka?

Chodí mi spousty dotazů, " Ahoj, jak jsi zlepšil lýtka, ahoj udělal jsi velký progres s lýtkama, jak jsi je cvičil, ahoj mám na lýtka cvičit těžké nebo lehké série atd... "
Rozhodl jsem se tedy, sdělit jak cvičím lýtka já. Pokusím se vysvětlit proč zrovna takhle a kde jsem na to přišel.

Jdeme tedy k věci, jelikož jsem měl lýtka vždy hrozně špatné, vyloženě úkaz jak by to u kulturisty vypadat nemělo, cvičil jsem je snad všemi způsoby jaké jsem kde vyčetl, ale pořád nic. Ptám se proč? Opravdu je to prostě tak špatná genetika, nebo to dělám jen špatně?

A víte co? Dělal jsem to všechno špatně, uvědomil jsem si to samozřejmě až jsem na to přišel, jak to dělat a proč to tak dělat! Člověk se pořád učí nové věci a zdokonaluje se a hlavně se učí vnímat své tělo, co mu říká a snaží se mu naslouchat, kdy je tohle správně a kdy ne. Tím nechci říct, že tuhle záležitost zvládám, protože se tohle učí člověk celý život.

V čem byla tedy chyba, chyba byla jak v provední cviku, tak v počtu opakování, tak v sériích i pauzách. Je třeba si uvědomit, že lýtka jsou sval z pomalých svalových vláken a ty je potřeba zatížit trochu jinak, než třeba záda nebo nohy. 
Takže určitě u většiny vypadal trénink nějak takhle :

Výpony v sedě 4-5 sérií po 8-10op 
Výpony ve stoje 4-5 sérii po 8-10op 


nebo aspoň podobně.

Je třeba je brutálně zatížit v co nejkratším intervale, aby ty lýtka byly šokované jak jen to jde. Upozorňuji vás na to, že horší pocity jste nezažily při takovém tréninků lýtek, kde se vám chce brečet, smát, vzdát to, je vám zima horko, husí kůže a já nevím co všechno. Tohle je to správné!

Teď jak by měl ten trénink vypadat:
Je jedno jaké zvolíte cviky, pořádí. Důležité je udělat to pořádně a co nejvíc je stimulovat.
Pauzy si hlídejte max 20-30s, opakování si držte kolem 20-30op ( prostě dokud to jde, dokud nebudete mít ty pocity, které jsem psal výše ) a jeďte to v trojsérii a bohatě Vám bude stačit 4-5 sérií a za 5min máte hotové lýtka!

Můj trénink vypadá takhle:
4-5 sérií
Výpony ve stoje 20-35op
supersérie ( hned bez jakékoliv pauzy )
Výpony v sedě na stroji 20-30op
supersérie ( hned bez jakékoliv pauzy )
Výpony v sedě s vlastní váhou 10-15op
 ( zaujmete pozici jako když jdete do dřepu do pravého úhlu a jen děláte výpony s vlastní váhou a něčeho se přidržujete )

Další důležitá informace, lýtka nespouštějte do plného protažení dolů, akorát tím zatížíte achylovku. Všimněte si cyklistů jaké mají lýtka, většina z nich obrovské a taky nemají uplný rozsah pohybu. Naopak v horní fází se snažte, co nejvíce domáčknout. A poslední asi nejtěžší věc, kterou je třeba hlídat je abyste celou dobu pohybu držely zatnuté lýtka i v pohybu směrem dolu, tak v pohybu směrem nahoru!

S tímhle tréninkem se mi podařily lýtka zlepšit během půl roku o 5cm!
Doufám, že Vám článek pomohl a za sdílení článku a okomentování budu rád!

Zpět